wtorek, 8 marca 2022

pierwszy prezent na dzień kobiet

 no nie wierzę... znowu myślałam, że już w końcu będzie spokój, a tu hormony se (i mi) przypomniały, że jednak jestem kobietą. W 57 dniu. No to już przesada. :P Swoją drogą byłam pewna, że jeśli, to właśnie w dniu kobiet. Typowe Twoje poczucie humoru. Tia, też tak czasami mam. :P Jeśli kobieta jest w ogóle stworzona na Obraz i Podobieństwo, to My Miewamy podobnie złośliwie pokrętne poczucie humoru :P. 

Więc wstaję rano, doprowadzam się do ładu, za oknem leży cieniutka bo cieniutka, ale wyraźna warstewka śniegu. What's next. 

Next to ja się zbiorę do roboty, a w przerwach będę dopisywać polskie znaczenia do angielskich słówek w słowniku obrazkowym dla dzieci. Znajomi, którzy zadomowili u siebie dwójkę małych Ukraińców, nie potrafią się z nimi dogadać. Prosili o słownik polsko-angielski dla dzieci, bo dzieci po angielsku jako tako, a gospodarze niewiele. Słownika nie mam, ale właśnie go robię. Długopisem pomiędzy obrazkami. 



Jest, jak widać, milion sposobów, żeby zrobić coś pożytecznego dla Ukrainy. Nie wszystkie łączą się z koniecznością jechania na granicę i rozdawania zupy, chociaż znam ludzi, którzy i to robią. Wczoraj mama dzwoniła do swoich koleżanek spod Chełma, tam to się dzieeeeje. Nie chcesz/ nie możesz jechać? OK. Nie masz kasy? Nie zbierają u ciebie pomocy rzeczowej? (Ja wiem, że u mnie bliżej, ale w każdym supermarkecie zbierają...) Masz na półce po dzieciach jakieś książki ze słówkami/rozmówkami polsko-angielskimi, polsko-rosyjskimi (o polsko-ukraińskich nie marzę) - zanieś je komuś, kto jedzie na granicę, albo nawet do szkoły, o której słyszałeś, że uczą się tam mali Ukraińcy. Na pewno się przyda. 

Dobrego dnia!


wieczorem

Pierwszy grzywacz wiosny nie czyni... ale już jest.


Zimno pierońsko, w karmniku rano aż się kotłuje, tyle zmarzniętego drobiu się dożywia.





Drób i owszem, przylatuje, tyle że znowu z niewłaściwego kierunku. Kolejny raz widziałam stada ptaków lecące ze wschodu na zachód... dla niewtajemniczonych: na wiosnę ptaki powinny lecieć odwrotnie, z ciepłego zachodu wracać na zimny wschód, z ciepłego południa na zimną północ. A te wyraźnie nie w tą stronę uciekają. Nie wiem. Może i na balkonie też karmię zbiegów wojennych?

I kupiłam se kwiatka na dzień kobiet. Skoro już jestem babą, niech coś z tego mam. :P


181.

2 komentarze:

  1. Pomoc to może być nawet taka, że popilnujesz dzieci komuś, kto na przykład ma dyżury z pomocą prawną. Mnóstwo jest pomysłów. Fakt.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja naprawdę rozumiem ludzi, którzy mówią: nie będę pomagać, bo nie chcę. W odróżnieniu od: nie będę pomagać, bo mi się nie chce. A już najgorsze, najmniej szczere: ja bym pomógł, ale nie mam jak...

      Usuń