czwartek, 3 marca 2022

po pracy

 wyskoczyłam na ogród policzyć przebiśniegi.




Zimno jest, w nocy mrozy, nie rosną, nie rozwijają się.
Za to na podmiejskie ogródki wróciły sikorki.
Sikorki na zimę lecą do miasta, bo tam cieplej, i między domki, bo łatwiej coś zjeść. Jeśli wracają na ogrody, to znaczy że wiosna naprawdę już idzie.




A w mieście kawki i sroki zbierają materiały budowlane. 

Poza tym na Ukrainie tłuką ludzi w najlepsze, z tego co liczę to w szkole mamy już około setki termokoców, do jutra trwa zbiórka, po niedzieli przekazujemy je na punkt zborny i niech jadą, niech grzeją. 

Łapię się na tym, że reaguję strachem na każdy przelatujący niżej samolot. 

176.

8 komentarzy:

  1. Zainspirowana Twoimi fotkami, też pofociłam dzisiaj konkretnie. Osobiście tylko wpłaciłam kasę, zbiórki w naszej wioseczce nie ma, ale sąsiedzi zaczepiają, pytają się jak jest w Polsce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kota rozpoznałam, zająca też. Wiesz może, co to za kaczki?
      myślę, że wiesz, jak jest w Polsce...

      Usuń
    2. Mówisz o zdjęciach u mnie? Hm, to nie kaczki, to dwa rodzaje ptaków (brodzących?), które mamy na wybrzeżu. Te z czarnawymi plecami, większe, to ostrygojady. A duże stado szarych ptaków ze schowanymi łebkami (na tym samym zdjęciu) to jakiś rodzaj sieweczek, nie wiem dokładnie który, ale często je u nas widzę. Może siewka złota (golden plover), ale w zimowej szacie.

      Usuń
    3. tak, to ostrygojady... wydawały się znajome. One gnieżdżą się w rezerwacie na Wiśle, chyba jedyne takie miejsce w środku Polski, 20 km ode mnie.

      Usuń
  2. Dawno nie było zdjęcia wiewiórki. Czytelnicy zgłaszają zapotrzebowanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. co ja ci poradzę, jak wiewiórki śpią. U nas w nocy ciągle mrozy, w dzień zimno i pochmurno, nie wyłażą, mądrale.

      Usuń
    2. No dobsz... będziemy oczekiwać, aż zechcą się zbudzić.

      Usuń
    3. to jeeeeszcze. U nas na świętego Kazimierza wiosna z zimą się przemierza - i w tym roku zdecydowanie w pojedynku wygrała zima.

      Usuń