środa, 4 listopada 2020

ok, to otwieram Biblię

 prowokacyjnie, wrednie, jak to ja - i co Ty _mi_ powiesz? Pięć razy. 

Prowokacyjnie i wrednie przede wszystkim wobec tych wszystkich, którzy dostają same słodkie teksty popierające _ich_ punkt patrzenia na życie. Na zasadzie: to ja teraz zacytuję Biblię, żeby udowodnić, jak bardzo mam rację, a jak nie mają racji wszyscy, którzy myślą chociaż o milimetr inaczej. Walka Biblią, instrumentalne używanie Słowa, przedmiotowe traktowanie żywego Boga. Jak rzecz, jak broń. 

Ergo:

1. J 16,25-27

25 Mówiłem wam o tych sprawach w przypowieściach. Nadchodzi godzina, kiedy już nie będę wam mówił w przypowieściach, ale całkiem otwarcie oznajmię wam o Ojcu526 W owym dniu będziecie prosić w imię moje, i nie mówię, że Ja będę musiał prosić Ojca za wami. 27 Albowiem Ojciec sam was miłuje, bo wyście Mnie umiłowali i uwierzyli, że wyszedłem od Boga. 

2. Ap  3, 7-8

Aniołowi Kościoła w Filadelfii5 napisz:
To mówi Święty, Prawdomówny,
Ten, co ma klucz Dawida,
Ten, co otwiera, a nikt nie zamknie,
i Ten, co zamyka, a nikt nie otwiera6.
Znam twoje czyny.
Oto postawiłem jako dar przed tobą drzwi otwarte7,
których nikt nie może zamknąć,
bo ty chociaż moc masz znikomą,
zachowałeś moje słowo
i nie zaparłeś się mego imienia.

3. Jer 29, 31-32

To mówi Pan do Szemajasza Nechelamity: Ponieważ Szemejasz prorokował wam, mimo że go nie powołałem, i utwierdzał waszą ufność w kłamstwo, 32 dlatego to mówi Pan: Oto ukarzę Szemejasza Nechelamitę i jego potomstwo. Nie będzie miał nikogo, kto by mieszkał wśród tego ludu i kto by ujrzał pomyślność, jaką uczynię mojemu ludowi - wyrocznia Pana - gdyż głosił bunt przeciw Panu».

4. 2P 3, 8-9

Niech zaś dla was, umiłowani, nie będzie tajne to jedno, że jeden dzień u Pana jest jak tysiąc lat, a tysiąc lat jak jeden dzień4Nie zwleka Pan z wypełnieniem obietnicy - bo niektórzy są przekonani, że Pan zwleka - ale On jest cierpliwy w stosunku do was. Nie chce bowiem niektórych zgubić, ale wszystkich doprowadzić do nawrócenia. 

5. Mdr 10, 12-14

Rozstrzygnęła na jego korzyść ciężkie zmaganie7,
by wiedział, że pobożność możniejsza jest niż wszystko.
13 Nie opuściła Sprawiedliwego8, gdy go zaprzedano,
ale go wybawiła od grzechu.
14 Zeszła z nim razem do lochu
i nie opuściła go w więzach,
aż mu przyniosła berło królewskie
i władzę nad jego ciemięzcami.
Dowiodła, że kłamią jego potwarcy,
a jemu dała sławę na wieki.

I co? Gdzie mam się widzieć w tym Słowie? Też mam Je złapać za eee.... wersety :P i wywijać Nim przeciwko wszystkim moim przeciwnikom? Doczesnym, nie wiecznym? :P Bo tylko ja mam rację i Pan mi właśnie o tym Powiedział, a wy, którzy śmiecie mieć inny niż ja ogląd spraw (i mnie), jesteście jak Szemejasz Nechelamita? :P :P :P
Naprawdę uważacie, że godziwe jest tak traktować żywe Słowo? 

Zaczynam kolejny ciężki dzień. Wio. 

12 komentarzy:

  1. @Gdzie mam się widzieć w tym Słowie?

    No że masz moc znikomą, i że się nie zaparłaś, i że jesteś przekonana, że Pan zwleka :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A może: prorokował wam, mimo że go nie powołałem, i utwierdzał waszą ufność w kłamstwo, dlatego to mówi Pan: Oto ukarzę Szemejasza Nechelamitę i jego potomstwo. Nie będzie miał nikogo, kto by mieszkał wśród tego ludu i kto by ujrzał pomyślność, jaką uczynię mojemu ludowi - wyrocznia Pana - gdyż głosił bunt przeciw Panu»
      ???

      Usuń
    2. A więc mówię ci :) 1. Słowo Pana - ogólne, że niejako podpisuje się pod tym co poniżej, Jego pieczęć. 2. Już powiedziano, malutka jesteś ale dzielna :D 3. Cóż usiłowałaś pokazać jakby palcem to co fałszywe i niegodne - Pan cię chwali że wierna jesteś :) 4. Zadałaś kiedyś pytanie, które zauważyłam czy to zbliża się koniec. Na to pytanie odpowiedzi są zazwyczaj jak odpowiedzi Elfów o radę, bardzo niejasne, bo nikt nie zna jej dobrze ale cieszę się z takiej odpowiedzi :D 5. Tak, Pan wie, że nie opuścisz Sprawiedliwego i zejdziesz z Nim do lochu i nie opuścisz Go w więzach aż do zwycięstwa <3

      Usuń
    3. Nie wiem, na razie siedzę w doświadczeniu, że nie warto reagować na zło, lepiej siedzieć cicho, bo to nic nie da, i tak pozamiatają, będą dalej robić kariery i zło kontynuować, a tylko oberwiesz.

      Usuń
  2. O " otwieraniu" Biblii:
    pewien człowiek miał strasznie trudną sytuację , postanowił że otworzy Pismo św. i zobaczy, co Bóg mu chce powiedzieć. Otworzył Mt27,5b, włos mu się zjeżył, powiedział,że pewnie pomyłka, otworzył drugi raz i wzrok padł na Łk10, 37b. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że pierwszy cytat może propagować dawanie na tacę, na przykład. :)

      Usuń
    2. Nie potrafię dobrać słowa ale przypominam sobie wykład faceta od biznesu dla młodych. Polecał jako nawet ważne aby nawet gdy ma się bardzo niewiele 1/10 czyli dziesięcinę ofiarować na jakiś cel, niekoniecznie na tacę ale można i tak :D i że on gwarantuje że zaowocuje sukcesem - datek i miłosierdzie

      Usuń
    3. neony mają taką teorię, brzmi cytuję: Pan nie pozwoli prześcignąć Się w hojności.
      Nie wiem, moje doświadczenie (związane z dawaniem pieniędzy i nie tylko) nie śmie negować teorii, mruczy tylko nieśmiało, że Pan Się Ściga nader powoli...

      Usuń
    4. Patrz wyżej: "jeden dzień u Pana jest jak tysiąc lat, a tysiąc lat jak jeden dzień" - i wszystko się zgadza ;)

      Usuń
    5. tia, tyle że ja tego nie dożyję, a ekskomunikować mnie mogą zdążyć :P. Potem ok mogę czekać na proces rehabilitacyjny i kanonizację :P ale nie wiem, czy mnie to bawi

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Patrz: rzucanie srebrników do świątyni. Choćby taka nauka, żeby żółtych na tacę nie dawać :P.

      Usuń