poniedziałek, 31 stycznia 2022

upaliło mi się zero

 w ścianie, cokolwiek to jest. Tak powiedział pan elektryk ze spółdzielni. I że teraz mam dwie opcje: 

1. tańsza, wygodniejsza ale tymczasowa - przeciągnąć zero przez dwie ściany z dużego pokoju po kabelku albo

2. Robić rozwałkę całego mieszkania i wymienić wszystkie kable. Z pięćdziesięcioletnich aluminiowych na nowe miedziane. Wersja droższa i mocno kłopotliwa, i pewnie to byłby ostatni remont mojego życia (mam nadzieję) - i do końca życia by mi te kable starczyły, daj Boże, bezawaryjnie. 

Bo w wersji 1 wystarczy, że w dużym pokoju upali się kolejny kabelek i nie mam prądu w żadnym gniazdku w domu. Może się nie upali. Ale może upali się, na przykład, pojutrze. Kto wie.

Po lekcjach będę szukać jakiejś ekipy i prosić o radę. Wiem, nikt za mnie nie zdecyduje. Wrrrr.

Na razie komputer z ruterem wiszą na jednych trzech przedłużaczach podciągniętych z przedpokoju, a lodówka na innych dwóch przedłużaczach podciągniętych z łazienki. 


wieczorem

Muszę jutro iść na ogród i przynieść do domu przedłużacz od kosiarki, zanim wybiję zęby na tych kablach na podłodze. Wygrała opcja remontu totalnego po stwierdzeniu, że mam w domu trzy czynne gniazdka, a i te nie wiadomo na ile starczą. No i po negocjacjach z bratem na tematy hm ekonomiczne... 

Przeszłam do poszukiwania poważnej ekipy remontowej. Ta, którą znalazłam, ma wolny termin w... jesieni. Mam nadzieję, że tego roku. 

Przeżyć do jesieni na trzech działających gniazdkach? Oczywiście, że się da, byle tylko te trzy nie odmówiły współpracy. I to też, psiakość, jest ubóstwo, niezależnie od ślubów czy nieślubów. 

Potrzebuję, Żebyś mnie Przytulił. I wiem, g* z mojego potrzebowania. 

145.

4 komentarze:

  1. Mała pociecha, ale mojej Teściowej nawaliła jedna rurka od ogrzewania, po dwóch tygodniach druga i teraz pytanie czy naprawiać punktowo czy zrywać podłogę w całym domu i wymieniać wszystko....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie napisałam wyraźnie. Dla nas i dla siostry ze szwagrem oczywiste - zrywać. Ale dla pani 80+ to już nie takie proste...te parkiety....

      Usuń
    2. Czekaj, Pani 80+ ma ogrzewanie podłogowe?

      Usuń