niedziela, 23 sierpnia 2020

takie kffiatki

z konkursu o świętym Bracie Albercie. :))) Znalezione przypadkiem podczas porządkowania zasobów na starym kompie, konkurs przeprowadzono i sprawdzono daaawno temu, uczestnicy są już dawno dorośli. :))) (pozdrawiam, jeśli ktoś się rozpozna :)))


Czy wypiekanie chleba jest reakcją chemiczną, czy zjawiskiem fizycznym?
Odp: reakcją fizyczną.

Kto jest patronem matki św. Br. Alberta, Józefy? 
Odp: św. Paweł. 

Jak się nazywa I i II Zakon świętego Franciszka?
 Odp: albertyni, albertynki i jezuici. 
Pierjarze i dwujarze (por. tercjarze)

W którym powstaniu walczył św. Brat Albert? 
Odp: Warszawskim. 
W tym drugim. 
Sierpniowym.

Dlaczego „Szkoła Kadetów” jest pisana wielkimi literami? 
Odp: Ponieważ w tej szkole była rusyfikacja i urzędnicy tak napisali.

W jakiej bitwie Adam kończy swą powstańczą walkę?
 Odp: wielkiej.

Po powstaniu Chmielowski uciekł do Francji. W którą stronę uciekał? 
Odp: w tą z lewej.

Jaką techniką Chmielowski wykonywał swoje prace? 
Odp: Boską.

Dziś pada, więc trochę mi się plany pokićkały. Więc fffściekam się na komputer i mozolnie  przenoszę co ważniejsze pliki na laptopa, bo  trzeba się liczyć z opcją, że staroć wyląduje na elektrośmieciach. Chociaż może jak go zluzuję to jeszcze trochę i pochodzi? Zobaczymy. 


wieczorem
znowu kwitną akacje, znaczy znowu najwyższa pora na wakacje :P
przynajmniej ja to tak odczuwam... wcale nie mam ochoty wracać do pracy, zmęczona jestem. Przeraża mnie podjęcie kolejnego roku w warunkach epidemii, może perspektywa nauczania zdalnego, poza tym pospolicie mi się nie chce. Starzeję się. Uderzenia gorąca nie mają już alibi w postaci sierpniowych upałów, dziś poza tym dzień 33 i szczerze mam nadzieję, że to już koniec :P. Moje ciało wybrało się na emeryturę i ok.

Jednak szpaki jednoznacznie zbierają się do odlotu i dementują plotki o ponownych wakacjach :(.
Heh. Jerzyki odleciały w tym roku bardzo wcześnie, nie doczekały do 15 sierpnia...

Długie godziny spędziłam dziś, szukając w windowsiedziesięć :) folderu kosz :P. Poszukiwania uwieńczono sukcesem. :P Telefon dla odmiany ciągle chce mi się aktualizować, nie wiem, pozwalać mu czy nie? W ogóle za niewiele wiem...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz