piątek, 14 października 2022

jednak przedprątność

 nie jednopłciowość. Minęło kilka dni i pokazują się słupki.

Te białe wystające cosie pomiędzy pręcikami.

Poza doniosłymi odkryciami botanicznymi :P  po nocy, której z powodu bólu ramienia nie mogłam przespać na moim ulubionym boku :((( - innych objawów poszczepiennych nie stwierdzono - dzień spędziłam w kuchni.

Poskładałam biskupa. Warstwy: upieczone ciasto kruche z 4 żółtek

nasączone kawą

na to masa owocowa z dwóch galaretek rozpuszczonych w dwóch szklankach wody i na gorąco wymieszanych ze słoikiem dżemu

W wersji ordynariusz galaretki i dżem powinny być z czarnej porzeczki lub z wiśni, w wersji sufragan nie jest to specjalnie wymagane :P. Masa powinna się zastudzić w lodówce do niemal zupełnego zgęstnienia, zanim wyląduje na kruchym cieście.

Na to idzie masa karpatkowa z budyniu z masłem/margaryną

a na to wszystko beza upieczona z czterech białek, szklanki cukru, szklanki maku i szklanki wiórków kokosowych.

Na wierzch polewa czekoladowa.


Drugie ciasto - sernik z brzoskwiniami.

Znowu zaczynamy od kruchego ciasta, tym razem surowego, wysypanego bułką tartą

Na to idzie ser - pół kilo - zmalakserowany z połową kostki masła lub margaryny, półszklanką cukru, jednym jajkiem i paczką suchego budyniu

Na ser pokrojone w plasterki brzoskwinie z puszki i piana ubita z 4 białek z półszklanką cukru i dwoma łyżeczkami mąki kartoflanej.

Na to wszystko utarte kruche ciasto i do pieca.

Chyba powinny być wystarczająco smaczne. 

A teraz - ponieważ jeśli ktoś się potrafi modlić przy robocie w kuchni, to tym kimś na pewno nie jestem ja - zmykam na pompejankę.

401.

2 komentarze:

  1. Ależ narobiłaś mi smaku na to pierwsze ciasto 🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ciasto nie jest specjalnie pracochłonne w stosunku do efektu. Blaciki z ciasta można upiec kilka dni wcześniej, rano rozrobić galaretkę, po południu zgęstnieje na tyle, żeby przełożyć, ukręcenie budyniu to kwadrans (tylko nie zapomnij wyciągnąć wcześniej margaryny i ugotować gęstego budyniu :P), polewy czekoladowe gotowe są.

      Usuń