niedziela, 26 listopada 2023

zza szyby

 no kto tu rządzi, no kto :)


jak powiedział mi kiedyś jeden z moich ex-dyrektorów... :)))

Rządzą bogatki. Modraszki wślizgują się, kiedy tylko mogą.


A uzurpatorzy wydziobują resztki rozsypane na podłodze.



Czyli klatka działa. 

Z przyjemności to wyskoczyłam dziś na króciutki spacer po parku. 


A potem reszta dnia w papirach szkolnych... sprawdzanie, przygotowywanie, bez końca. Marzę, że będę mogła kiedyś zejść z tego diabelskiego młyna.

Zdaniem Wielebnego, który głosił kazanie, na świecie istnieją dwie kategorie ludzi świeckich. 1. tacy, którzy codziennie rano biegną do sklepu po świeże bułeczki i świeżą wędlinkę, zajmują się oglądaniem telenoweli, a na urlop jeżdżą na narty w Austrii (i to oni, oczywiście, są słuchaczami kazania) i  2. mieszkający po klatkach schodowych i śmietnikach i żywiący się odpadkami (którymi to słuchający kazania powinni się zaopiekować pod groźbą utraty wiecznego zbawienia). Zastanawiam się, z czego wynika taka święta eklezjalna niewiedza, prezentowana zresztą dość systematycznie. PT Wielebny nie wie, do kogo mówi, bo nie rozmawia z ludźmi? Bo tak mu łatwiej ułożyć kazanie? Bo sądzi według swoich znajomych, bo akurat takich ma? Słowo daję, nie wiem. Patrzyłam dziś po kościele na te w 60% panie w 80% ponad 60 lat i zastanawiałam się, która codziennie kupuje świeżą wędlinkę i jeździ na narty do Austrii. I że nawet te panie w większości już nie oglądają telenoweli, nie te czasy. No ale.

Chciałabym, żeby jakieś mądre kazanie pomogło mi ustalić, jak konkretnie ustawić Chrystusa w pozycji Króla na moim diabelskim młynie życia, kiedy wiecznie brakuje mi czasu i sił (tia wiem, módl się więcej, to będziesz miała więcej siły :P). Założę się, że jeśli w kościele byli ludzie przed emeryturą, też by ich to bardziej dotyczyło. Ale pewnie to nieciekawe dla emerytowanej większości...

Jakoś nie czuję powołania do karmienia ludzi śpiących na śmietniku, tym bardziej, że od chyba 20 lat żadnego takiego nie spotkałam. Śmietniki są teraz szczelnie zabudowane... no ale to też trzeba wiedzieć, tylko skąd, jak się śmieci nie wynosi? 

769.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz