niedziela, 30 kwietnia 2023

wśród powołanych

 są nie tylko pasterze, są też najemnicy. Warto mieć tego świadomość, będąc owcą, ale też będąc powołanym do pasterzowania. Bycie powołanym nie daje immunitetu bycia pasterzem, bycie powołanym ma też opcję bycia najemnikiem. Zaczęło się to od niejakiego Judasza z Karioth i trwa nieustannie w całej historii Kościoła i w każdym miejscu Kościoła. I stanowi wielką tajemnicę Boga - dlaczego Powołuje najemników, skoro Mógłby powoływać tylko pasterzy. To z dzisiejszego kazania. 

Ja bym dodała, że owca też może zachowywać się jak najemnik, rzucić wszystko w cholerę i uciec, na przykład jeśli nie spodoba jej się kolejny najemnik i dojdzie do wniosku, że pasterze są mityczni. Owcom na najemnikach nie zależy w równym stopniu, jak najemnikom nie zależy na owcach, więc jak je przypnie, to uciekają. Może rachunkiem sumienia na to, czy jestem pasterzem, czy najemnikiem, jest policzenie, ile owiec mi uciekło? 

I ostatnie z dzisiejszej kolekty: wizja pokornego ludu podążającego za zwycięskim Pasterzem. Przez duże Pe. To ważne, że pasterz jest przed duże Pe, a lud jest pokorny. Żadna inna kombinacja nie wypali. Spytać siebie, czy jest dla mnie miejsce w tej procesji, w tym tryumfalnym pochodzie Pasterza. A jeśli jest, to w którym miejscu. Bo Pasterz jest Jeden i to nie ja nim jestem. 


wieczorem
drugi dzień długiego łikendu. Z rozrywek: spacer w rzepaku.



między łabędziami a kaczkami.





Wiewióry też były.


Zachwyciły mnie kule platana: dorosłe, zeszłoroczne i nieopierzone, młodziutkie, przyszłojesienne. Na tej samej gałęzi.


Z rzeczy mniej rozrywkowych to wrzuciłam maturzystom zdjęcia na odpowiedni serwer, naniosłam na plan dwie poprawki, wydrukowałam mamie rozkład autobusów miejskich w skali 5 do 1, przymierzyłam się do zastępstw na dni matur. Od jutra zaczynam zgłębiać tajniki awansu zawodowego, chociaż mnie to jeden awans zawodowy już tylko w życiu czeka - ten na szczęśliwego emeryta. No ale ktoś mnie prosił i sam tego nie ogarnie, wiem. 

Czasem się zastanawiam, czy Obietnica Słowa nie zapowiada mi po prostu przejścia na emeryturę i nic więcej... 

599.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz