czwartek, 6 kwietnia 2023

stół dla mnie Zastawiasz

 a ja zastawiam mały stolik obok dla Twoich ptaków. Bo u nas znowu padał śnieg.


Przyleciały tłumnie.


Szczygiełki


sikoreczki



czyżyki



sierpówki


zięby


i co nie jeszcze. No jak co nie jeszcze, jeszcze dzięcioł:





Na dachu sąsiedniego bloku mewa-mama karmiła upominające się o amciu amciu mewę-dziecko, całkiem już dorosłe.




A zamiast kartki z kurczakiem taka deszczowa kartka ze zmokniętym żółtym czyżykiem:

Wesołych Świąt!!!

575.

7 komentarzy:

  1. O tej porze roku to raczej mewie toki, samiec karmi podczas nich samicę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozważałam i taką opcję, ale u nas jeszcze wiosny bardzo nie widać,,, czyżyki w wielkich stadach, zimowe, przelotne. To karmione coś było mniejsze niż to karmiące (u ptaków zwykle jak coś jest mniejsze to chyba samiec?) i natarczywie dopominało się jedzenia, jak głodne małe, nie jak zakochana samica. No ale nie wiem, zupełnie możliwe, że masz rację.

      Usuń
  2. Bogactwo.
    Kiedyś była taka piosenka o ptakach . "A Ojciec niebieski karmi je, przybiera kwiaty polce w sukienki...". No to Mu pomagasz ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kwiaty polne oczywiście.

      Usuń
    2. Ja znam wersję "Ubiera trawy polne". :))) Poza tym jest hymn bożonarodzeniowy o Tym, co Karmi rzesze ptaków.
      Nie wiem, czy w wymiarze doczesnym Daje ludziom o wiele więcej, chyba nie.

      Usuń
  3. I u nas też. Były kila dni przymrozki do minus 8. Zabrakło mi słonecznika. W dino tylko łuskany, zresztą i funduszy zaczęło brakować. Żal patrzeć gdy ptactwo atakuje karmniki a nie ma co sypać. Nawet duży dzięcioł zaglądał. Już po "różowej" pełni wiosennej powinna wiosna wreszcie się zadomowić.
    Przyjmij najserdeczniejsze życzenia Bożego błogosławieństwa na czas Świąt i dalej :) tym razem nie wysłałam życzeń pocztą... kupiłam słonecznik łuskany :D Dziękuję za twoje piękne życzenia. Nadzieja we mnie wykiełkowała. Uściski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyjmuję :))) dzięki.
      U mnie nadal pełno czyżyków, stada po dwadzieścia-trzydzieści sztuk. Dojadają resztki. Wystawiłam na balkon kwiatki. Mam nadzieję, że na razie nie będzie przymrozków.

      Usuń