czwartek, 3 sierpnia 2023

spacery bliskie

 











czyli kto lubi zwierzęta, ten wszędzie znajdzie przyjaciół. 

Może dziś pierwszą noc prześpię już u siebie. A jutro odbieram wynik mmg... przed chwilą dzwonili, ale dziś nie zdążę dojechać, zaraz zamykają.

Sił nie mam, motywacji nie mam, mam za to kupę żalu i pretensji, i za sobą wiele dni rozmyślań nad życiem. Pytanie jest ciągle to samo: co Ci się w moim życiu nie podobało? W tym wszystkim, co było zawsze, tylko i całkowicie dla Ciebie i ze względu na Ciebie - ok, Ty nie Masz obowiązku tego chcieć, rozumiem. Ale strasznie mi smutno. Tak, słyszę w moich pytaniach echo Twojego: za który z tych czynów chcecie mnie zabić. I kiedyś Cię o to spytam. Zobaczysz.

Wraca też pytanie, co bym zmieniła w życiu, gdybym mogła. Na pewno nie wierzyłabym niektórym ludziom, którym wierzyłam, na pewno nie wchodziłabym w żadne bliskie kontakty z pewnymi grupami ludzi. Generalnie, uwierzcie, nie warto wierzyć, że niektórzy ludzie są lepsi od innych, bo cośtam. Nie są. Najwyżej mogą być gorsi, ale tego nie chcesz doświadczać, najmniej na własnym tyłku, czasem - niestety - dosłownie. Nie warto starać się zaimponować jakiejkolwiek grupie albo komukolwiek dlatego, że do jakiejś grupy należy. Nie warto nikogo uważać za autorytet tylko dlatego, że jest przypisany do grupy. Nie warto wierzyć w niczyje piękne słowa i deklaracje. Najlepiej żyć swoim zwykłym, cichym życiem, żeby cię nikt nigdy nie zauważył, nie chcieć niczego osiągnąć, nie dążyć do wielkich rzeczy ani zadań. Robić swoje. Amen. 

1 sierpnia - 652
2- 653
3 - 654

4 komentarze:

  1. Nie wiem, czy to cię w jakikolwiek sposób pocieszy, czy da jakieś poczucie wspólnoty, bo moja choroba jest zupełnie innego rodzaju. Ale w pewien sposób rozumiem twoje pytania i to, co myślisz i to, co czujesz. Lómendil

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, moje pytania nie dotyczą choroby. Raczej tego, że nic mi w życiu nie wyszło. A wypadek (i pewien kredyt) uświadomił mi, że nie mam co liczyć na więcej niż 20 lat, coraz mniejszej kreatywności. :P

      Usuń
  2. Moje pytania dotyczą życia - to wynika ze specyfiki choroby. Nie zrobiłem doktoratu, nie mam pracy na etat, życie do niczego, poza daniem domu kilku zwierzakom. L.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie zrobiłam doktoratu, pracą na etat rzygam, nawet nie dałam domu kilku zwierzakom. Może człowiek powinien rodzić się z karteczką w ręce, co ma do wykonania w życiu, byłoby łatwiej :P

      Usuń