niedziela, 31 maja 2020

i po co

pani nosi tą maseczkę? - zapytała mnie onegdaj kobieta na ulicy. Żeby pani nie zarazić - odpalnęłam. Zatkało ją. Rozważałam umotywowanie prośby o możliwość zdezynfekowania konfesjonału przed i po spowiedzi tym właśnie: bo ja się boję, że księdza zarażę. Ciekawe, czy by mnie po takim wstępie chciał spowiadać :P.

W warunkach obecnie miłościwie nam panującej Dyspensy całkowicie zapomniano o jedynych opiekunach osób starszych. Ale ja mam to gdzieś. W zasadzie to jako alergik nieustająco mam i katar, i kaszel, a termometru nie mam, ponad rok temu oddałam swój dla taty i do mnie nie wrócił. Więc prawnie warunki dyspensy spełniam jak nic. Jeśli stosujemy się do Litery, proszę bardzo.

Ze zniesieniem wszechdyspensy na parafii wznawiają wizyty z sakramentami u osób starszych. No też trochę ryzykowne, myślę, że powinni sobie najpierw testy zrobić. W dobrych czasach ksiądz za jedną wizytą potrafił przejść po czterdziestu domach, z domu do domu, od chorego do chorego. Tak, zdarzało się, że niektórzy myli ręce. :P

W kontekście tataraku na podwórkach myślę, że wybujała polska pobożność ludowa była środkiem zastępczym na brak prawdziwej liturgii. W sytuacji wojen, okupacji, kościoła odległego o kilometry. I że może czas do niej właśnie powrócić?
Jak ja Ci tylko rozsypię teraz tatarak na podwórku, hę?

Obejrzałam transmisję mszy z Jasnej Góry.  Ludzi tłum, połowa albo bez maseczek, albo z maseczką na brodzie. Jedyni utrzymujący jakikolwiek dystans społeczny to ojcowie celebrujacy mszę. Reszta stała jeden na drugim. W końcu wolno. Kazanie też w tonie "w końcu wolno". Szkoda, że nie zauważyli, że zmienił się tylko przepis, nie sytuacja.
Ciągle jest około 400 zakażeń na dobę i kilkunastu zmarłych. Dziś w Lubelskiem znowu nowe przypadki. Wczoraj były śmiertelne w Kozienicach i w Radomiu, tia, strrrrasznie daleko. Co dzień widzę u nas samochody na kozienickich rejestracjach.
Co się zmieniło, pytam, oprócz przepisu?
Może by tak wprowadzić przepis, że jest ciepło, albo przez aklamację przegłosować, że wszyscy uczniowie opanowali w stopniu bardzo dobrym cały materiał przewidziany na kończący się rok szkolny ze wszystkich przedmiotów?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz